Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 16 augusti 2009

dag efter fest

Vilken otroligt skön och seg slappardag vi haft idag! Jag minns inte när vi senast gjorde i princip ingenting (vi är båda väldigt dåliga på det) men idag var en sån dag när det passade oss alldeles utmärkt.
Efter bara några futtiga timmars nattsömn steg vi upp och röjde undan de sista spåren efter gårdagens glada och trevliga kräftskiva med underbart härliga vänner i huset! Sedan har resten av dagen masat sig framåt i sakta mak och det har som sagt inte blivit många knop gjorda. Dessutom passade hösten på att göra sin entré just denna dag och nu känns det faktiskt riktigt mysigt med lite ruskväder.
Farmor återlämnade de efterlängtade barnen fram på eftermiddan. De hade lyckats med konststycket att få Olle att våga börja cykla igen vilket han har vägrat att göra under flera veckors tid sedan han råkade cykla in i vår bil. Och som han hade cyklat igår. Flera kilometer alldeles själv! Så nu är intresset åter väckt och ungen cyklar stoltare än aldrig förr vilket är jätteroligt att se.
Idag har jag passat på att kika igenom och fixa lite med alla mina sommarbilder i hårddisken. Det är många bilder vill jag lova, men tänk så härligt det är att kunna föreviga de bästa stunderna på bild och sedan ta fram dem för att tänka tillbaka, minnas, och njuta av dem långt senare! Det är det jag älskar med foton.

7 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ swer det smarrigt ut elller ser det SMATTIGT UT!!!!

grattis till dina 2 år!!!

Ha en fin vecka!!!
~~♥Kramelikram Millan ♥~~

Annas resa sa...

Tack för en trevlig fest!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Åhhh så kul med kräftfest ! Har nån liten plan på en sån jag med nu, då man börjar bli sugen på skaldjur...och surfisk !

***
KRAAAM EVA

Therese sa...

Kräftorna var verkligen lika goda som de ser ut på bilden....

Tack för en lyckad fest!

/T

Zäta sa...

Rejäla kräftor!

Ännu ett minne att stoppa undan i datorn :-)

Anna i den vita soffan sa...

Vilken härlig kväll och efterföljande dag ni verkar ha haft! Verkligen rejäla kräftor, skönt då slipper man allt småpill. Hoppas på att få se några av alla de där bilderna (på nya huset!!) snart... Kram!

Anna Fredag sa...

Vad söt du är som byter ut min länk i listan på en gång! Fast jag tänker mig att den heter "fredag hela veckan" (blink blink) ;-) Kram!

Besökare

Bloggtoppen.se