Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 30 augusti 2009

dags att titta in snart

Nu kan man lugnt säga att vi har hunnit landa och bo in oss i vårt nya hem. Det känns faktiskt som att vi har bott här riktigt länge, mycket längre än de dryga två månader som gått sedan vi sov här första natten under midsommarhelgen! Att vi sålde det förra huset har vi inte ångrat en sekund för här trivs vi alldeles fantastiskt bra. Hittills har jag bara visat huset från utsidan men nu börjar det bli dags att kika innanför de gula väggarna. Det har varit sparsamt med inlägg om inredning på bloggen under den senaste tiden, men desto mer av den varan är det i verkliga livet och särskilt nu i och med flytten.

Tänkte bland annat visa lite före-bilder och berätta några ord om de förändringar vi hittills gjort och kanske också några ord om vad som planeras till senare. Inga jättestora grejer ännu men även små renoveringar kan ge ganska stora resultat.
Jag är som synes inne på bildcollage nu igen, dels för att jag gillar att visa bilder på det sättet, dels för att det är ett sätt att snabbare ladda upp bilder med flera bilder i en- ett måste för mitt sega bredband...
På bilden ovan syns en del av utsidan på huset och där har vi inte gjort några renoveringar alls ännu. Närmast i tiden ligger att byta yttertak. Det svarta gamla pannplåtstaket kommer förhoppningsvis att bytas ut till ett tegelrött modernt plåttak. Vi kommer också att byta markistyg. De blårandiga solkiga tyget ska ersättas med enfärgade mörkgrå markiser vilket kommer att se lugnare ut mot det knalligt gula. (Sen drömmer jag också om att måla om huset, kanske i vitt, men det får bli en mycket senare fråga eftersom huset är målat förra året)!
Först ut på insidan är köket- men det kommer först i morgondagens inlägg för nu är timmen sen och jag är vrålhungrig!

9 kommentarer:

Bokmalen sa...

Å, vad spännande att få se vad ni gjort!! Å få se hur ni bor invändigt. Huset är ju helt superfint!! Förstår att ni trivs. ;)
Kramen, Maria

Malin sa...

Huset är underbart!!! Ser även det framför mig i vitt framöver...mumma!!! Ska bli spännande att se det invändigt:) Kram kram

Therese sa...

Ni har verkligen ett fint hus och jag förstår att ni trivs kanonbra.

Anna Fredag sa...

Det ser jättefint ut! Ska bli spännande att se insidan också! Kraam

Anonym sa...

Pannplåt räknas väl till ett av det bättre tak man kan ha..? Går att måla om, bara!

hemma hos Bus sa...

Ni har hittat ett jättefint hus. det ska bli spännande att följa din blogg framöver, hi hi.
Renovera i lugn takt bnara så att ni inte slioter ut er. Kram

MalinKa sa...

OjOjOj....jag längtar tills imorgon =)

Liza sa...

Det är superfint huset! Längtar efter att få se insidan...
Kram!
Liza

Åsa sa...

Ser superfint ut, väntar med spänning på insidan.

Besökare

Bloggtoppen.se